Det är många som anser sig lurade på något online casino, det kan vi se på alla forum där det diskuteras casinon och spel. Man anser att ett casinos slumpgenerator inte är rättvis, och att man avsiktligt blir lurad, eller så har man problem med uttag av pengar. Det finns massor av sätt att bli, eller åtminstone känna sig, lurad av ett casino, och det väcker naturligtvis starka känslor. Det sparas inte på krutet när man av ilska strör svordomar omkring sig, och vitt och brett klagar på casinot ifråga. Men, detta hjälper naturligtvis inte särskilt långt, även om det är en helt naturlig reaktion.
Även om du känner dig bluffad, är det bättre att ta det lugnt. Du kan ju försöka sätta dig in i den situation casinots föreståndare befinner sig i, och fundera på vem du helst skulle vilja hjälpa, en spelare som behärskat och artigt lägger fram sitt problem, eller den som kallar dig alla fula namn man kan hitta på internets alla casinoforum. Det finns dessutom ofta naturliga förklaringar på problemen. Om du har svårt med uttag av pengarna kan det handla om problem på sajten för betalningsbehandlingen, och det kan dessutom vara ett tillfälligt problem.
Om du ska framföra klagomål, då du tycker att du blivit lurad, är det viktigt att du har hela skeendet noga dokumenterat. Det gör att processen går både lättare och snabbare. Då kan du också lämna över hela dokumentationen till en tredje part, som kan föra din talan , och som kan visa upp hela förloppet för casinot. Med en ordentlig dokumentation behöver man inte gå tillbaka för att få svar på en massa frågor, utan får genast klart för sig vad som hänt. Det är viktigt att du verkligen håller dig till fakta i din dokumentation. Tyckande och tänkande, och förklaringar om hur väl du behöver dina pengar och så vidare hör inte hemma här. Det förenklar inte processen, och ger dig inga som helst fördelar. Dessutom kommer sådant per automatik att stoppa upp hela processen och du får vänta längre på besked. Räkna upp klara fakta om det exakta problemet, och lämna också över alla eventuella konversationer du haft med casinot. Det räcker fullkomligt för att man ska kunna behandla ditt ärende.
Ha tålamod! Tålamod är A och O i en sådan här situation. Det finns ingen mening med att hetsa upp sig i onödan. Allt måste ha sin gilla gång, för att du ska få den bästa lösningen.
Att ta hjälp av tredje part är också ett bra alternativ. Du kan också ta hjälp av vakthunden (the watchdog) ” Pitch a Bitch” hos Casinomeister, som har hjälpt tusentals andra spelare genom åren. Här kan du få hjälp med de flesta förekommande problem.